Solen skiner och jag sitter i soffan...

... framför både tv och dator. Gårdagen var underbar, med fint väder och en mysig långpromenad med hundarna Maja, Grubbel och Apollo.

Vi började med att ta tunnelbanan till Vreten, där vi möte upp Mickis med Apollo. Tror att det var Grubbels första gång på tuben och trots att det var mycket folk, skötte både han och Maja det bra! När vi kom fram så började vi gå med ryggsäckarna på ryggen. Det var en riktigt skön promenad med mycket miljöträning, för det första, åka tunnelbana när alla andra människor också gör det. Möta nya människor och undar, åka hiss (i vretens tunnelbana, vägrar åka rulltrappa med hundarna, Maja kan man bära, men 47 kilo Grubbel... nä... ) =P

Vi gick förbi Huvudsta ridkskola. Några hästar var ute i hagen och Grubbel tittade lite konstigt på de nyfikna hästarna och självklart blev han tvungen att skälla lite. På vägen tillbaka sa han inget, bara tittade lite på hästarna. Han tycke säkert att de var lite konstiga.

Det var många människor som fråga om de fick klappa. Jag var mest förvånad att de var Grubbel de ville klappa, Maja glömdes bort lite. Själv kändes det bra när folk log mot en och inte tittade surt som de brukar göra när jag har Ross (Schäfern)

Idag har vi vart ute på en liten morgonpromenad med kusin och sedan gick jag hem. Väl hemma fjäskade Grubbel för mamma och hon smälter ju lite med tiden =P Grubbel hoppade up i min soffa där mamma och jag satt. Han tryckte sin stora kropp bakom oss och började böka runt så mamma nästan trillade ur soffan =)

Sedan har vi åkt buss fram och tillbaka till dagis för att ta hand om katterna. De mår bra alla tre och hälsar glatt på mig när jag kommer =) Så niu efter den här bussturen fram och tillbaka har gjort att både Maja och Grubbel ligger utslagna på golvet.

Jag iallafall mycket trött i kroppen  och musklerna värker lite, tänker inte göra nåt alls ikväll, bara sitta och slappa. En liten sväng blir det ikväll för hundarna måste ju få gå ut. Ska nog prova en annan sväng ikväll. Mest för att undvika om den där elaka hunden är ute igen. Men tänkte inte heller gå så sent, efter Bones kl. 20 eftersom jag ska upp klockan 5, bussen går 6.13 och jag ska öppna klockan 7



Kommentarer
Postat av: Lina

Tack, tack och åter tack!

Du är en ängel!

2009-03-01 @ 21:50:16
URL: http://www.bernerberget.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0