Kvalitetstid med mormor..

Japp.. Direkt när jag slutade igår tog jag bussen hem för att möta mormor. Vi tog nästa buss till SKHLM (stod så på en skylt på ett av taken i centrum) Skärholmen, deras "slogan" under förkortningen var "The Capital Of Shopping" 

Jag var ju på jakt efter gummistövlar, för att snart är geggan här o då är de inte så kul att gå med hundarna. Jag ville ha några med lite färg som inte ser ut som alla andra. Mormor o jag gick nog in i alla skoaffärer i hela skärholmen med jag hade för breda vader... =( Inga passade. Men det fanns en skoaffär som hade Tretornstövlar. Ett riktigt bra märke. Hittade ett par "babyrosa" stövlar som passade! Jag köpte dom. Även fast de var ganska dyra så kommer de hålla bra. De var också lite tunt fodrade så jag kanske inte behöver en jätteraggsocka i.

Men innan jag köpte stövlarna hade jag lyckats shoppa massa andra saker också.. Mindre bra kanske men ha-begäret var för stort.

Det blev en klänning från Gina Tricot. En ganska tajt, men jag ska väl lyckas att gå ner lite till så kanske den sitter bättre. Köpte också ett par blå leggings till klänningen så det åtmindstånne blir lite färg då klänningen var svart (som alla mina andra kläder). Köpte underkläder på Twilfit, för att deras trosor är helt underbara, känns inte att man har några på sig. Lovely!

Kom även hem med en ny handväska... dumma mig... men jag föll för den i affären och mormor var inte sen med att tycka att jag skulle köpa den. Och så blev det. Tjejen i affären sa åt mig när jag betalat att det var meningen att jag skulle använda den och inte göra som henne, lägga den i garderoben och glömma bort den.. Nä den är med mig här på jobbet nu och den kommer att användas.. Annars var den ju alldeles för dyr i mina ögon...

Mormor bjöd mig på middag i Skärholmen och det blev Pasta Carbonara med en äggula. Den var riktigt god. Tror jag ska försöka mig på att göra Carbonara nån gång =) Mormor köpte varsinn semla på Billströms och sedan tog vi bussen hem. Men jag stannade hos mormor. Vi snacka massa skit och tittade först på Roomservice tillsammans. Sedan gick jag in i hennes sovrum för att titta på Grey's Anatomy för att mormor tittar på nån dansk serie på en annan kanal. Sedan gick jag ut till mormor igen för att tillsammans titta på Fråga Olle. Sedan kan jag lova att jag var trött! Gäspade nästan hela eftermiddagen och när jag kom hem var jag ju dum o startade datorn. Mamma var inte hemma så jag fick vara lite själv, men vad gör det när man är trött. In i sängen och titta på tv tills ja slockna.

Sitter o väntar på hundarna. En har kommit.....

Kommentarer
Postat av: Kussidrullan

Kul med shopping ju! :D

2009-03-26 @ 23:15:57
URL: http://metrobloggen.se/kamillaslillahuvud
Postat av: Linda

Om du menar den Pasta carbonara som är i Metronova (Skärholmens Centrum) så kan du inte hitta någon bättre - den är toppen! :)

Kom och besök mig på Systemet nästa gång du är där.. ;)

/Linda

2009-03-31 @ 09:55:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0