Jävla Cykel!

Skulle pumpa däcken. Ok tio minuter tänkte jag.. Eftersom de är bilventil på däcken gick jag ner till OK vid lidl, Men de hade såklart bytt ut sin luftmojäng. Fattade inte riktigt hur man gjorde men en snäll man förklarade o jag satte igång. Men ingen luft kom in... bara ut... Jag gick in för att fråga i kassan om de hade nån pryl att sätta på däcket eller munstycket så det skulle gå bättre, men hon i kassan var så otrevlig så jag gick därifrån. Provade igen och ännu mer luft sipprade ut. Hade därför mindre luft i däcken när jag gick än när jag kom dit. Det hade börjat regna mer och jag blev något irriterad!!

Jag kände att ja inte kunde gå hem utan luft i däcken så jag gick till den andra OK vid brandstation... Fick bokstavligen nästan släpa cykeln för det fanns ju ingen luft alls... Där hade de nån annan mojäng som jag var mer van vid, och jag började pumpa, men det kom inte in nån luft utan de sipprade på sidorna... Kände att jag började koka av ilska. Jag var blöt av regnet, det började bli mörkare o mörkare ute o ingen luft. Började slita och dra i ventilen och tillslut fick jag i luft i framdäcket.. Jahapp.. bakdäcket då? Nä. Ville inte. Jag slet och drog, puttade omkull cykeln och svor högt så alla andra hörde. Tillslut efter mycket om och men fick jag i luft i bakdäcket också.

Eftersom det var meningen att det skulle ta tio minuter, tog jag inte med mig sadeln till cykeln (den står i cykelrummet och jag vill att den ska vara mindre attraktiv att sno) Men det tog en och en halv timme innan jag var hemma (dyngsur) och det gick ju inte att cykla så långt eftersom sadeln var hemma..

Nu börjar ilskan lägga sig. Men jag kommer ALDRIG mer gå till OK vid lidl. De får gå på charmkurs och servicekurs innan...

Grillen nästa för jag är hungrig och vill inte laga mat!

Kommentarer
Postat av: ex mamman

Förstår din ilska, service folk borde ha oblegatorisk charmkurs, men i dag lyser solen så njuuuuuuuuuuuuut.Ha det så bra gumman,saknar dej.pussgurk

2009-04-01 @ 07:31:50
URL: http://skogsfrun.blogg.se/
Postat av: Lillasyster

Man ska ha bil istället för cykel linda:P Dem är mer pålitliga^^

2009-04-01 @ 14:00:06
URL: http://thelittlebunny.blogg.se/
Postat av: kusinan

Nej men, nu andas vi... jag vill ha en ny cykel, för nu ska vi snart ut och cykla...

... och så måste vi äta fiskpinnar snart jue! Innan jag flyttar helst ;) hihi!

KRAM


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0