Högskoleprovet...

... var den största gissningsleken jag lekt =)

Det började med "NOG" typ logiskt tänkade... gick inte alls bra.. "ole-dole-doff" valde nåt som såg bra ut..
andra delen var "ELF" engelska läsförståelse. Det gick väl sådär. Svaren är väldigt lika så jag gissade ganska mycket där också. Efter det var det "ORD" svåra ord.. men jag tycker det provet var det lättaste. Sen kom det en dublett.. Vi fick göra ELF och ORD en gång till med nya texter och ord, vi fick inte veta vilken av de som skulle gälla..
Sen var det svenska läsförståelse o ja tycker att vissa var ganska lätta, men en del var rätt svåra! Svaren liknade varandra mycket och det blev till att gissa där också. Sen var det sista provet. DTK = diagram, tabeller, kartor. Fysjutton! om jag får 1 rätt där är jag nöjd! 

Nu efter klockan 17 skulle de rätta svaren läggas ut. Vi fick ju skriva upp hur vi svarat på en annan lapp som vi fick ta med oss hem.  Sitter o funderar på om jag ska rätta eller inte...

om cirka fyra veckor skulle mina svar och "betyg" komma hem på posten.. 

Äh det blir som de blir.... 



Jag rättade mitt prov.. kunde inte låta bli. Ville veta om jag var så kass som jag trodde för på mattedelarna skulle jag vara nöjd med ett ynka poäng. Men gisses.. jag var duktigare på att gissa än jag trodde.

"NOG"  4/22
"ELF" 9/20
"ORD" 21/40
"LÄS" 10/20
"DTK" 6/20

Tror jag ska vara ganska nöjd med mitt första högskoleprov, får vänta en månad nu på resultatet o se om det drar ner min lycka...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0