Att bada en hund...

1. Förbered det du behöver. Schampoo, handukar o.dyl.
2. Borsta hunden så den är tov-fri =)
3. Få hunden att stå still när du borstar.
4. Ta hunden till duschen
5. Få hunden att stanna kvar i duschen
6. Sätt på lagom varmt vatten
7. Försök att hålla hunden som försöker smita därifrån samtidigt som du försöker blöta ner pälsen
8. Schamponera hunden.
9. Försök att få tillbaka hunden till duschen
10. Skölj ur schampot noggrannt
11. Inse att det hade vart smartast att ta av sig byxorna innan du började
12. Låna en fön och blås hunden så torrt det går
13. Försök att hålla i hunden med den ena handen och föna med den andra.
14. Föna... föna... föna
15. Låna en furminator och furminata hunden tills det är massor med päls på golvet
16. Klart.. eller, låna ett par byxor så man inte fryser rumpan av sig när man åker hem.

Det var min baddag när Rossen blev ren. =) Jag var dyngsur och han blöt.  Det var nästan mer vatten utanför duschen än i för Ross ville inte vara med. Nu är han hemma och roar sig. Idag ska jag träffa mormor, vi ska till skärholmen för jag ska köpa gummistövlar :P



Igår var det riktigt kallt ute, blåste och snöade om vartannat.. Men idag ska det bli "växlande molnighet med mest sol, upp till några plusgrader" (jag har lyssnar på bandit rock när jag åkte till jobbet så det var så de sa..) Solen lyser och det känns ganska bra faktiskt.

Hundarna ramlar in här lite då å då men det är 11 hundar jag väntar på...



Lille Tok

Kommentarer
Postat av: Anonym

Nu har du vana på att bada stora hundar så då kan du bada Pass också hihi.Jag kände igen hela badschemat hihi.pussgurk

2009-03-25 @ 15:20:53
URL: http://skogsfrun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0