Något förbannad på hundägare!

(Drar alla över en kam med min rubrik, jag vet!)

Nu har jag precis kommit in från min kvällsrunda med hundarna.. Den blev kortare än planerat, för jag ser några personer med andra hundar. Tänkte inte mer på det, utan vi gick som vanligt nedanför mitt hus och runt lite i området. Plötsligt tittar jag bak och ser en lös hund springades (och då menar jag i full galopp) med rest svans och inte så snällt uttryck i kropp och ansikte, han hade siktet inställt mot Grubbel. Ägaren syntes inte till. Jag skriker åt hunden att gå därifrån samtidigt som jag trycker både Maja och Grubbel mot mig ifrån hunden. (Bit inte mina hundatr, bättre om jag blir biten tänkte jag nog i efterhand). Lite skakig i benen gick jag vidare men vi hann inte gå mer än 50 meter till, jag tänkte som sagt att vi skulle gå lite längre och att de skulle få chansen att gå på en stooor snöig gräsmatta för att verkligen få chansen till nattpink och nummer två, men icke. Då kommer samma hund en gång till på samma sätt springandes emot oss, jag skrek nåt i stil med "åh, inte nu igen.... Kan ni ta bort hunden??" och jag kände att det inte var så kul att bli påflugen och såg vetrinärbesök framför mig. Jag tror att om jag inte lyckats få in Grubbel och Maja nära mig, hade det nog blivit slagsmål, för att Grubbel försökte försvara mig (han morrade, och försökte komma mot den andra hunden... Tyvärr hann jag inte reflektera vad Maja gjorde, för att hon är så liten).

Jag blev så arg, men tyvärr så är jag inte så rapp i käften, utan jag skrek till ägaren (och tre andra vuxna människor) som stod 20 meter bort att ta bort hunden.

Jag vet inte om detta räknas som en "hundattack" men jag vill nog kalla det så, även fast "mina"  (och den andra för den delen) inte skadade sig. (Då har jag alltså lyckats bli attackerad för första (och andra) gången på samma kväll, inom loppet av några minuter...............)

Förbannad, ska jag nu lägga mig att sova.... (o klappa extra mycket på Grubbel som fyller år idag! Min bodyguard :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0