Lost and found!

Japp.. hann stressa upp mig lite igår då min mobil, plötsligt försvann!!!

Vi tar det från början:

Gick hem till min pappa och farbror och åt en trevlig lunch. Ut i snöovädret och in i en varm bil. Vi åkte hem till kusinen och fikade lite. Det var riktigt kul och jag fick ju träffa Ross igen.. Han blev så otroligt glad och skrek som vanligt! Han öppnade ytterdörren några gånger, han vill ju kolla läget om jag är kvar inne =P

När vi skulle åka därifrån kom ja ju på att jag skulle ringa min mormor MEN då var mobilen spårlöst borta! Vi åkte tillbaka till puben där vi käkat vår lunch. Ingen mobil.. Pappa ringde den hela tiden, och vi gick o sparkade snö för att se om jag tappat den. Ingen mobil. Jag började bli sur på migsjälv och såg framför mig att ja skulle bli tvungen att spärra kort och köpa ny telefon och fixa alllllllla mobilnummer igen.... suck.
Vi ringe även till kusinen man, men han hittade inte mobilen.. Pappa, jag och farbror åkte tillbaka till kusinen o ringde o sparka snö.. Ingen mobil... Men plötsligt hörde jag ett tyst ringande.... Ja! min mobil låg där under den nyfallna snön men den låg långt ifrån stigen man går upp till huset. Jag har bara en förklaring....

Ross blev så glad när jag kom! Vi busade lite och han hoppade på mig några gånger. Då måste mobilen trillat ut. Han måste ha sett den när han var ute, burit runt på den och sen tappat intresset för den och vips hade det snöat massor med snö på den! En läxa har jag lärt mig! Mobilen får ligga i byxan och ljudet får INTE stängas av. Hade inte pappa ringt, hade vi aldrig hittat den om ljudet varir av.

Åkte upp till mormor och åt en god middag. Stannade för att titta på bones.

Dagen har spenderats på hunddagis, nu ska jag vara där i två veckor. Till helgen kommer jag ha två hundar hemma. Först Grubbel som jag lovade att passa.. Längtar för det ska bli riktigt kul. Sen ska jag även ha en av våra dagishundar över helgen på pensionat. Kommer gå bra! Så nu får dagarna gärna gå fort!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0