Mysig lördag och hundkurs idag

Igår var jag först och tränade. Lapdance stod på schemat. =) Gick bra och var riktigt kul, men jobbigt.

Jag hämtade ju Ross i fredags efter jobbet. Så vi har hunnit träna lite på de saker vi måste träna på, måste fråga idag hur jag tränar in vissa moment. Inte så lätt som jag skulle tro =D

Igår efter passet, åkte jag och Ross till Tyresö, Där vi träffade Fia och Kenzo, Thomas var också där =) Jag, Fia o hundarna packade in oss i  bilen, och åkte till handen för att kunna släppa de i rasthagen, men först stannade vi på djuraffären, så jag kunde köpa en reflex till Ross och ett fint halsband som blinkar ( ja Fia, det syntes riktigt bra! ), för nu är det mörkt på kvällarna!

Vi släppte hundarna i rasthagen, och de lekte massor och Kenzo såg ut att ha beiga slingor i pälsen efter all Ross-slem och sand som hade fastnat. =)

hemma hos Fia sen åt vi lamm och sallad. (de åt pommes, men inte jag =) )

Idag är det söndag och hundkurs vankas om några timmar. I Ugnen ligger blodpudding på tork, så jag ska ha nåt att träna med =) hinner inte bli klart innan kursen så idag blir det korv blandat med lite fläskkött jag inte orkade äta och kanske lite frolic iblandat, så jag inte behöver handla korv varje vecka.... =D


Ross har blivit jätteduktig med "fot" kommandot. Han sätter sig bra, men det är som att han inte orkar lyssna på mej hela tiden, och speciellt när vi nu ska gå på kursen, Vet redan vad som väntar mig. Han kommer att vråla och kasta sig som vanligt,

Tur att man har halsband och koppel som håller....


Nu ska jag kolla till min blodpudding.



Hejs.........


Kommentarer
Postat av: fia

Visst var halsbandet bra! Jag älskar det för jag vet vart plutten är. Är så stolt idag för det gick förbi en hund nere vid bruksan och lät som skällde men kenzo stannade när jag sa till. De andra hundarna vi träffat har varit tysta men nu vet jag att även skällande hundar fungerar. Sen borta vid agailityn så var det några som kastade boll med sina hundar vid planen bredvid men kenzo stannade när jag sa till:-)

Matte är sååå glad! :-)

2008-09-28 @ 15:48:04
URL: http://bohempumin.blogg.se/
Postat av: ex mamma

Låter som om ni har haft en trevlig dag.Snart kommer vi upp då måste vi ses,saknar dej massor. pussgurk

2008-09-28 @ 20:13:50
URL: http://skogsfrun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0