Toppenhelg!

Japp. Denna helg har varit jättebra!

Det börjar med fredag.. Lugn dag på jobbet, kunde tillochmed gå tidigare=) Åker till hunddagis där Malin har utlämning av dagishundar. Jag hjälper till lite då hon har besök av några eventuella hundköpare =D

När dagis stängt klockan 18.00 åker jag Malin och Ida (fodervärd åt Malin och David)  till Planens och njuter av en lugn och trevlig middag, med mycket hundprat. Jag äter en mixtallrik med kycklingfilé, fläskfilé och oxfilé med sallad och 3 olika såser, mycket gott.

Åter på dagis för en kopp te och lite mer hundprat =) för att vid ca 22 tiden lägga oss för att sova ett par timmar =D Gick sedan upp ca kl. 01.15 för att göra mig i ordning, packa bil och rasta hundar. Sedan bar det av mot Sundsvall och västernorrlands kennelklubbs hundutställning =)

Väl framme kl. 06.00 rastades hundar och klockan sju fick vi släpa in burar och annat smått o gott som är nödvändigt vid en utställning.

För oss gick det toppenbra! Vi fick bästa hane, bästa tik, bäst i ras (BIR) en Such = Svensk Utställnings Champion och även 3a bästa tik och bästa avelsgrupp med riktigt fin kritik! Kolla in www.blancopirata.com

Jag har fått blodad tand på hundutställning och vill ha min egen hund så jag också kan få vinna lite rosetter :D

Vi stannade till finalerna med det var som vanligt in och ut, men alltid bra att stanna för att visa upp sig =D

klockan 17 åkter vi hem, trötta och slitna efter en heldag i Sundsvall. Jag kom hem runt 22, men både Malin och Ida hade ca 2,5 timmar extra hem.

Söndagen började med en halvdag i sängen och ingen hundkurs för det orkade jag inte, Gick hem till min pappa och umgicks med honom och farbror, bror och brors "flickvän" (vet ju inte om de är tillsammans eller inte).

Idag är det måndag, känns bra! Hoppade över att jobba med barnet idag för det kände jag inte för. Har ätit revbenspjäll och nu ska jag kolla lite på nätet, sen blir det nog en lugn kväll framför tvn, imorn är det jobb igen och även lite träning på kvällen, blir afroaerobic  =D

hare......

Kommentarer
Postat av: ex mamma

Tusen tack för kortet min gullunge,pusso kram i massor till dej.Jag vart såååååååå himla glad när jag fick det .pussgurk

2008-10-13 @ 21:47:20
URL: http://skogsfrun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0