Telefonsamtal

Idag har jag levt i en annan värld, Jag har funderat och spånat, önsketänkt och planerat.

Jag ska ju bli med hund, Jossan (Finnbogårdens Josephine) En hund som kan göra mina framtidstankar till verklighet. Jag har fått blodad tand av träningslydnaden och nu vill jag träna för att tävla! Vill få en titel LP1, kanske en LP 2 och LP 3 också? Jag vill gå på agility, för Jossans skull, för hon tycker ju det är så roligt. Vi ska prova på viltspår också, bara för att hon tycker om att använda sin näsa och leta efter saker =). Jag vet att det även finns träning i vallning här i Stockholm. Allt för hennes skull =) Och självklart min egen skull, för att det är ju sååå roligt att hålla på med hund!

Åter till rubriken!

Jag har pratat med mina älskade i Norrköping, jättelänge, Först har jag pratat med min extralillasyster! Skönt att höra från henne =D och lycka till i skolan, kämpa på ;)
Jag har också pratat med min extramamma, äntligen.. :D Saknat så mycke! Men oturligt nog, är hon förkyld igen och hostar massor, Bli frisk nu, det är en order =) Skönt att kunna prata igen om allt mellan himmel och jord. Plötsligt rycker Fia (min andra "syster") och älskade vän telefonen och fick prata med henne =) Pratade jättelängeom vad som komma skall.. =) Jag tror att de kommer gå jättebra med Jossan och Kenzo. Och Donken! absolut =) (o Fia, mamma har badkar om det blir lerigt, ;) golvmopp finns också puss på dej! ;)

efter att jag pratat med de i säkert en timme, får jag höra att jag uppdaterar bloggen för dåligt, så jag fick en idé om att visa en bild på min blivande hund och startade mammas dator (min är fortfarande på kollo hos Nina).
Då ringer min moster på mobilen, hm, undrar vad hon ville.

Hon berättade att hennes äldsta hund fick ett krampanfall igår kväll, som ett epilepsianfall. Hon fick inte tag på en vetrinär då, men fick komma dit idag för provtagning. Där blev hon bemött illa och fick betala dyra pengar för ingenting. Fick epilepsimedicin, och även tips från nån annan "koveterinär eller Jourveterinär, hörde inte riktigt vad hon sa =)) där om att ge dextrosol, för att glukosvärdet inte var bra, men alla andra värden var de =)

Sen berättade hon om att när Jessie dör och Jossan flyttat till mig, då har hon ju bara Cima kvar, och sa att då kan hon ju skaffa en till =) men då sa jag att det är bättre att hon ger Cima all tid och tränar henne =) (Cima ska ju bli avelstik senare och då kan hon ju ta en valp därifrån =))

Efter 1 timme och 10 minuters pratande med moster, hamnade jag återigen framför dator för att fortsätta att uppdatera här på bloggen, men så satte jag på Kanal 5, där RoomService har börjat, de ska fixa en radhuslänga inte långt ifrån där Ross bor, så nu håller man ju utkik på någon ur släkten syns =)

Just det. Finnbogårdens Josephine, såhär ser hon ut!





o här har vi gammeltanten Border Instinct Jessie




Jag har inga bilder på Cima, bäbisen (som inte är så mycket bäbis längre unghund heter det nu  :D )


Jaha.. Jag har fler bilder på Jossan, finare bilder, med de är i min mobil och jar har ingen sladd, svårt att föra över bilderna då...


Nu ska jag återgå till RoomService och sen börjar Greys anatomy....

Kanske borde försöka sova lite också...


Hejs.....

Kommentarer
Postat av: ex mamma

Tack för samtalet gumman det betyder mycket för mej.Herre gud vilken liten prinsessa du får, man kan inte annat än älska henne.pussgurk

2008-10-02 @ 18:30:16
URL: http://skogsfrun.blogg.se/
Postat av: Kamilla

Cornelia och Kalle var ju med :D Såg du det?

2008-10-03 @ 16:12:28
URL: http://metrobloggen.se/millemillan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0