Stjärna i himlen

Jag kommer få en stjärna i himlen! Idag när jag hämtat Ross och gått halva vägen, möter jag en kvinna som gråter och är allmänt knäckt. Hon frågar om hon får låna min mobil så hon kunde ringa sin man, för två ungdomar hade snott hennes väska precis. Självklart lånade jag ut den och som tur var svarade han. Jag frågade om det var nåt jag kunde göra som att ringa polis eller följa henne hem. Tydligen var hennes man polis och var påväg för att hämta upp henne. Jag och Ross gick vidare hemåt, men jag blev själv lite nojjig så jag ringde Nina så jag kunde prata med någon, men precis när hon svarade fick jag ett hundmöte av en karl med en blandras mellan Rottweiler och Schäfer, gullig hund. Han och Ross fick hälsa vilket gick bra, Ross kastade sig mot honom efter en stund så den andra ägaren fick tag på Ross halsband så han inte skulle göra nåt mot hans hund. Sen fick de hälsa igen och allt var lungt, Den andra hunden gjorde massor med lekinviter och det såg mycket kul ut.

Fortsatte sedan hemåt, försökte rina Nina igen men utan lycka. hon ringde upp sedan när jag kommit hem, ingen skada skedd. Jag stötte på kvinnan igen när jag nästan var hemma. Hon satt i en bil med sin man, hon vinkade lite till mig och jag vinkade tillbaka. Som en god medmänniska tänker jag hålla ett extra öga på om jag ser någon väska eller nåt annat som kanske ligger och skräpar.

Usch vilka hemska människor det finns i världen och speciellt undrar jag var ungdomarna är påväg någonstans. Skamligt!...


Snart ska jag ta sista rundan med Ross, blir en tidig morgon imorn för då ska han få träffa Kenzo och busa massor så han är trött till kursen =) Jag får träffa mina systrar och extramamma =)

Skänker en tanke till den stackars kvinnan........


  Ross saknar sin kompis Kenzo   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0