Trött hund och Människa

Japp, Dagen började med en visit till Handen, var ett tag sen man var där =) Ross följde med såklart. En sån enkel hund, han går dit jag går och inget annat =) När han och jag kom fram till Handen Centrum så stötte vi på ett äldre par med en sheltietik, Ross fick hälsa på henne och det gick jättebra! =)

Efter en liten pratstund med tanten gick jag vidare till mötesplatsen, rastgården. Jag tvingade Ross att ligga för det var hundar i rastgården och kenzo med familj hade inte kommit, så där låg han, och skrek i högan sky. Efter en stund blir det ledigt i gården och sedan ser jag en liten svart tuss som kommer springande, Fia hade släppt Kenzo en bit innan och han sprang till Ross.

In med hundarna i gården. De hade så roligt =) Det är så mysigt att se de två leka. Fick träffa mina kära Norrköpingbor för sista gången denna gång, men vi ses igen! På nåt sätt. =)

Efter att hundarna lekt typ 30-40 minuter var det dags att gå skilda vägar.

Jag åkte till min hundkurs. Jag fick vara med på en extrakurs för att jag missat lite. När jag kommer dit är det bara valpar. Gulliga, men jag kände att det inte var det jag behövde träna på, men allmänlydnad är ju alltid bra! Jag försökte göra momenten lite svårare för Ross och det gick bra.

Stannade även kvar efter kursen för att prata lite med Kursledarens man, Han är så trevlig och har haft Schäfer förr och vet vad han håller på med. Han är en riktig "pepparkvarn" för han peppar mig och säger att jag har jobbat på bra med Ross och att jag är duktig och med rätt sorts träning kan jag faktiskt tävla med honom också.

Vi pratade lite utställning också. Jag skulle vilja ställa ut Ross bara för att få se vilken kritik han kan få. I vår ska jag gå ringträning för samma kursledare och samtidigt ska jag träna med Ross nu i helgen så vi kan känna oss stolta för det vi har åstakommit =)

Imorgon ska vi också komma överrens om när vi ska ha vår skojtävlig. Känns nervöst. Men som jag hela tiden försöker intala migsjälv är att vi gör så gott vi kan med de förutsättningarna vi har =)


Nä, nu ska jag se om de är nåt kul på tv, sen ska jag ta det lugnt innan jag går ut med Ross. Tror inte jag hänger med på krogen ikväll......


Tjing...

Kommentarer
Postat av: ex mamma

Tack för i går och den fina uppdateringen.pussgurk

2008-11-02 @ 07:52:03
URL: http://skogsfrun.blogg.se/
Postat av: ex mamma

Har du hamnat i koma gumman eller!pussgurk

2008-11-03 @ 20:08:23
URL: http://skogsfrun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0