Söndag, söndag underbara söndag

Nu när söndagen börjar lida mot sitt slut, kan jag summera dagen med:

En underbar kursavslutning på gunvald.se kommer att sakna kurserna och det kommer alltid finnas i mitt minne. Kursdagen började med att jag var ensam på aktiveringskursen, privatträning är aldrig fel. Vi tog en liten promenad och prata massa hund och även så fick Ross använda nosen lite. Vilket resulterade i mycket bus och kamp och han trivdes som fisken i vatten =) Jag skulle också kasta min doft jag valt in i ett buskage, då skulle Ross leta efter den, och när han hittade min rökelse skulle man vara snabb på klickern, och sedan börja busa, leka, kampa.. Men... Ross är ju inte världens smartaste alla gånger, jag fick mig ett gott skratt. :D Han hittade en vattenpöl, han ville dit och bada, han satte sig på doften, (rökelse i en liten tygpåse) han la sig ner på den, han stampa på den och efter en stunds pockande och kommandot "leta" hittade han en pinne och började leka med den. Min gosegris!

Efter min aktiveringskurs var det dags för koppelkurs, Jag har lärt mig mycket, jag vet att ibland (läs för ofta) är jag för slarvig och missar många tillfällen och jag känner mig fortfarande inte bra när jag får hundmöten, Men ändå hoppas jag att nåt har sjunkit in. När jag är ensam med Ross och tar en promenad, speciellt efter han har fått göra nåt, då går det jättebra! inget dragande.

När kurserna var slut, erbjöds jag och ett annat par med en schäfertik vara med på friträningen. Men efter en veckas maginfluensa så kände jag mig helt slut och åkte hem, hade gärna vart kvar om jag orkat, men det får bli en annan gång, är friträning nästan varje söndag o fler söndagar kommer. =)

Jag åkte för att lämna Ross. Jag hann tillomed me en tidigare buss och slapp vänta 30 minuter som jag fått göra alla andra söndagar. underbart.

Min pappa och farbror var hemma hos Ross familj när jag kom dit. Mycket trevligt att få träffa de lite. Middag avnjutes hemma hos familjen Ross 9 personer och en hund med mat, hämtat från Kina. Sedan var det barnprogram för alla barn, bland annat djursjukhuset, där de var på kolmården och fick avliva ett lamaföl med bultpistol, bra för barnen kan man fråga? dock visades det bra nog inte på tvn, men man fick höra ljudet. Efter det var det dags för "hål i väggen". I soffan sitter 5 vuxna och skrattar så de nästan kissar på sig =)

Fick skjuts hem av Pappa o Farbror. När jag kom hem hade mamma klassfest och jag möttes av massor av nyfikna ögon (15 elever). In på rummet och byta om. När alla elever gått, blev det en snabb dusch och nu "tittar" jag på "The Guardian" min favoritfilm.

Imorn ska jag försöka hinna klippa mig, och köpa nya linnen, för det behöver jag. Ett par nya jeans också för mina har gått sönder.

Nä. Kanske ska titta lite på filmen =)

Tjing...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0