Marley och Jag

Dagen har bestått av att läsa, läsa och åter läsa. Jag började tidigt imorse med att börja på boken "Marley och Jag" av John Grogan. Handlar om en busig liten labrador från valp till gammal.. tårdrypande..

Nu är klockan tio i sju och jag har läst sen kl, 9 imorse. Jag har ingen annan bok att läsa för tillfället. HAr fått många tips, men vi får se vad som kommer härnäst.

Jag har provat gamla kläder idag, kläder som jag inte haft på länge, och kläder jag fått av min mamma som är snygga som jag inte kunnat haft. När jag började med att äta bättre för (på måndag) 4 månader sen, fick jag ett par jeans av mamma som hon inte kunde ha. Jag prövade de då, men jag fick inte upp de över låren. Jag har provat de någon gång i månaden för att se hur det utvecklas, jag kunde få upp de längre, men inte över rumpan, tillslut fick jag upp de på rumpan men omöjligt att knäppa. Idag provade jag som sagt de igen och "klick" de gick att knäppa, både mamma o jag tittade på varandra och sen kom glädjetjutet, jag blev jätteglad och insåg att jag verkligen har gått ner i vikt. Jag provade även min kavaj, när jag köpte den kunde jag inte knäppa den o har aldrig kunnat det. Men för skojs skull provade jag o ja.. inga problem att knäppa den, den var nästan lite för stor..... =D Ingen är gladare än jag.

Jag fick ytterligare lite kläder av mamma varav en jättefin kjol i khakigrön o rosa, mycket fin. ska se om ja kan fota lite men som sagt måste rummet städas först.

Imorgon tänkte jag ställa mig på vågen igen och jag ska även mäta mig. Har ju hittills gått ner 13,6 kg och massor med centimeter. Jag tog fram måttbandet och drog det runt magen från startmått och herregud vilken stor mage jag haft, finns inte mycket kvar. Det västa är att nu måste jag verkligen sätta igång med träningen för att jag ens  ska ha en spottstyver till att huden ska dra ihop sig lite.



Min bästa vän, måttbandet...;)


 
En bra lördag med förhoppningsvis lite bra film, annars drar jag på en dvd. =) The guardian står på kö. Mamma köpte lite glass till mig också så det ska bli glass med banan. =) Lite belöning för mödan och om 1,4 kg ska jag gå på en sminkkurs på makeup store, det har jag sagt så länge att jag ska göra så nu är det inte många kilon kvar.

Nu ska jag "börja" städa i rummet, så får jag fortsätta imorn, Imorn är de hundkurs, ska hämta Ross imorn förmiddag och åka till kursen. Sen blir det eventuellt en kväll spenderat hos min pappa om han inte hittar på nåt annat.

Tjing....

Kommentarer
Postat av: ex mamman

Herre gud vad du har gåttner i vikt, du är så himla duktig,även jag ska tatag i mitt liv.Jag läser samma bok som du den är så himla rolig,man kan lätt få tankarna till en viss liten pumi eller hur! hihi Ha det så bra gumman och lycka till i morgon.pussgurk

2008-11-29 @ 19:13:23
URL: http://skogsfrun.blogg.se/
Postat av: systern

Hej gumman gud vad duktig du är. Själv gör jag inget annat än att äta:-)

Ledsen att jag inte svarat på sms:en men vi var och såg madagaskar 2 och så käkade vi också så jag har inte haft mobilen på. Nu ska jag lägga mig i ett bad och få skitungen där inne att sova lite:-) Mamma är trött!

puss

2008-11-29 @ 20:01:12
URL: http://www.123minsida.se/puminkenzo

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0