Han är duktig faktiskt =)

Bajs! Skrev ett jäääääääääääättelångt inlägg o ALLT försvann!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Börja om!

Har hämtat Ross nyss. Eller för ett litet tag sen =) Han drog sådär när vi gick hem, men han lyssnade ändå på vad jag sa, vi tog en längre runda hem och passade på att träna lite lydnad, mest kontakt och fotposition, han har blivit så himla duktig på det, men ibland (läs oftast) är det lite svårt att konsentrera sig ute.

När vi kom hem fick han lite mat och jag har också försökt att träna in kommandot "stå"  för det måste vi ju kunna till tävlingen, än så länge fattar han ingenting och jag tragglar och kämpar. Kom på att jag har en klicker, och jag har ju försökt att klicka in honom, och nu verkar det som poletten trillat ner, för att han fattade att klicka betyder godis, o godis betyder ju nåt bra!  =) Jag kämpade med mitt "stå" klicka och braaaa! =) Han förstod ju lite bättre nu.

Jag tränade också lite fot med klickern och det gick bra, jag ska försöka att komma ihåg att ta ett foto på honom när han har fin kontakt för han är ju såååå snygg o charmig. Och hans blick säger mer än tusen ord =)

Jag hoppas jag får ha honom lite mer nu så jag kan träna honom i klass 1 så vi kan tävla i det nästa år. Skulle ju vara kul att bevisa att han också kan! MEN då måste han bli bättre bland andra hundar och sluta dra i kopplet. Imorgon när det är ljusare ute och jag ser lite mer vad han gör, ska jag ta med klickern o ut till fotbollsplan och träna! På söndag är det ju kurs igen och våran "skojtävling" närmar sig med stormsteg, Linda är NERVÖS!

Nä! nu ska jag sätta mig o läsa min bok, känns som jag inte gjort nåt annat idag än att läsa, för det har vart så lite att göra på jobbet. Jag läser andra delen av Stieg Larssons trilogi, "Flickan som lekte med elden" (Innan läse jag första delen, "män som hatar kvinnor" och när jag läst ut denna jag läser nu, blir det sista boken "Luftslottet som sprängdes" Många jag känner rekommenderar dessa böcker starkt, den första var apseg de första 100-200 sidorna, sen vart det mycket spännande.

Efter dessa böcker blir det boken om Golden Retrievern Marley, jag har lånat boken av Nina för länge sen och bara läst nåt kapitel, är kanske dags att läsa ut den. Efter den på tur bli nog "Låt den rätte komma in" av Ajvide nånting, som jag också blivit rekommenderad av både en kollega och kusin.

Nä  nu ska jag ta fram boken och sätta mig till rätta!

Tjing...


såhär såg han ut för ett tag sen när jag tog han på bar gärning med att ligga i min säg  =)




(o föresten jag har namnsdag idag! Mitt andranamn dock.. )


Kommentarer
Postat av: Mickaela

Grattis Gumman<33

2008-11-08 @ 00:18:49
URL: http://irondiva.blogg.se/
Postat av: ex mamma

Grattis gumman .pussgurk

2008-11-08 @ 07:26:09
URL: http://skogsfrun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0