tuff dag..

Dagen började med att jag vaknar klockan 01.42 med ett ryck! Jag trodde på allvar att klockan inte hade ringt och att jag var försenad. Som tur var kunde jag somna om.

klockan ringde sen, när den skulle. Jag gick upp vid strax före halv sex. Klädde på mig och kopplade Jossan. Vi gick ut i mörkret, tog en liten omväg till bussen för jag skulle ju lämna henne på dagis. Vi åkte buss och Jossan nästan hela vägen och själv så kändes det som att det inte skulle sitta fel med en säng.

Jag lämnade Joss klockan 7 och gick sedan till tåget. Kan erkänna att det kändes konstigt att åka till dagis, lämna en hund, och sedan inte få stanna på dagis, jag har ju alltid vart där, många gånger i nästan 5 års tid, och att då åka dit och sedan gå kändes fel.

Tiden på jobbet gick lååååååååååååångsamt, jag har hostat och snörvlat hela dagen och kroppen är utmattad. Jag fick gå lite tidigare från jobbet så jag hämtade Jossan vid fem. Stannade och snacka lite skit med Lina och åkte sedan hem med bussen. När jag kom fram till centrum kändes det lite trist att gå hem och sedan bara vara hemma, så jag bjöd över brorsan och hans tjej på "middag". Brorsan ville ha kyckling och potatissallad så de köpte jag till honom, och sedan varsinn bulle med "mormors hosta/bagarsnor" i, gottigottgott. Idag fick jag också min ring som brorsans tjej gjort till mig, den blev jättefin och jag är såååå nöjd. När jag är lite piggare och kommer ihåg vad jag heter så ska jag fota den och lite annat som jag lovat.

Jag släppte Jossan lös en liten bit på promenden på kvällen, skulle se om hon lyssnade på mej eller inte. Det gjorde hon och när det kom folk, kunde jag ropa in henne och koppla henne =) Sedan gick jag till "vår" fotbollsplan, där jag brukar träna Ross. Vi tränade lite inkallning och fot, även lite ställande och läggande under gång. Jossan är en pärla!

Nu måste jag verkligen sova om jag ska orka upp till jobbet imorn. Mår sådär, ont i halsen (så det blir inte nåra löprundor här inte ;)) och de svider runt näsan för att man helatiden måste snyta sig.

Sängen hägrar......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0