Full fart mot nästa helg =)

Helgen var bra! Började med fredagen. Då hade vi fest med jobbet. God trerätters middag och välkomstdrink, underhållning och trevligt sällskap. Kvällen slutade lagom tidigt eller sent, beror på hur man väljer att se det =) Brorsan körde hem mej, för att jag skulle ju upp klockan halv sex på lördagmorgon.

lördagen innebar hundutställningen, Hund 2008 på älvsjömässan. Jag började dagen med att hjälpa moster med att sy halsband, det är verkligen jätteroligt, måste köpa en symaskin (krav: Att den orkar sy i hårt material)
Sedan när klockan närmade sig 11 sprang jag vidare till dogoringen där dagens utställning skulle börja. Det gick bra och när vi var klara i ringen då var det bara att vänta till finalerna skulle börja. Vi hade ju bara gruppen som gick vidare till stora finalen och den började inte förrän vid femtiden, vilket betydde, många timmars sittande vid symaskinen...

In och ut som vanligt i finalringen, men alltid roligt att springa i den och visa upp sig. Hunden jag hade, hon var jättetrött och ville nog hem och sova... =)

Söndagen innebar full tid vid symaskinen, hann inte titta mycket på det osm hände runtomkring.. Jag hann köpa julklapp till Ross och Kenzo, inte så mycket mer..... bara sy.... =)
Hjälpte moster med att packa in i bilen och fick skjuts hem. Det var en  rolig helg med mycket hund och symaskin =)

Idag åkte mamma till Afrika... kommer hem om 5 veckor. Gör inte så mycket. Imorn ska jag hem till mormor på middag. trevligt. Jag bjöd in migsjälv =D

I helgen vankas årets sista utställning.... finsk vinnare i Finland. Vi åker på fredag och kommer hem på måndag.. Sen hämtar jag Jossan på måndag  och har henne fram till nyår.

Nä nu ska jag äta chokladmuffin och se om det är nåt vettigt på tv eller om jag ska fortsätta surfa runt..

Förresten.. Lyssna på den här, blir alldeles varm innombords när jag lyssnar och läpparna ler =)



Slow Dancing in a Burning Room - John Mayer


Kommentarer
Postat av: ex mamman

hej gumman

Hoppas du får roligt i finland och varäddom dej också.pussgurk

2008-12-11 @ 19:01:24
URL: http://skogsfrun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0