Krama-mig-själv-tröja?

Hej.. Jag tror jag blir mentalt knäpp.. sinnessjuk! Snart blire dårhuset!.. Med plingplongtaxi! :D Hunden gör mig galen.. Jag har ont i kroppen för att han drar i mej så det heter duga! Min höger arm skriker av smärta, det gör mina leder också. AJ! hundj*vel! men samtidigt vet jag att det inte är hans fel! men jag tänker inte dalta med honom för det. fram med hårdhandskarna!

Idag har vi varit inne i stan och träffat Fia o Kenzo. Vi gick en sväng förbi Observatorielunden till hundfiket och tog en liten kaffe och hundarna fick lite frolic :D Plötsligt från ingenstans kommer en tant med en hund i flexikoppel, hon släpper fram sin samojed mot Ross i hela flexilängden och Ross blev ju galen. Jävla kärring.  Vilken tur att det var ett staket mellan de annars vet jag inte vad jag hade gjort..... Jag blir så galen på såna människor som bara släpper fram sina hundar, utan att fråga, medan en själv försöker lugna ner sin egen hund, inte så jävla kul..... 

Ross hade ju dragit i kopplet sen jag lämnade lägenheten och det ledde till att tillslut fick jag nog, bägaren rann över. Min arm gjorde så ont och psyket klarade inte av det mer. Jag kastar omkull hunden mitt framför en gubbe med ett barn och ett dagis. Skit de samma jag palla inte. Tvingade hunden att ligga still och lugna ner sej på sidan. hjälpte bara för en kort stund kan jag meddela... iallafall.. Vi fortsätter gå, vad händer jo, tårarna bara rinner ner för mina kinder, känns som att nu ger jag upp. lämnar hunden vid ett träd och går därifrån, jag blev så ledsen... Vill inte tjata och gnata och dra i hunden men vad ska jag göra när han inte lyssnar och jag gör mej illa?

Vi går vidare ett tag.. Fia du är underbar.. Peppar mej och sen erbjuder hon mig att byta hund ett tag! TACK! Vi kom på att det fanns ju rasthagar i Haninge, så vi kan släppa de två hundarna så de får leka av sig, vi åker dit! Fia tog Ross till pendeltåget och jag tog Kenzo. Samtidigt gick vi en omväg till pendeln, allt för miljöträningens skull och för att leta hundar så vi kunde få ross att sluta skälla på de. Vi gick Sveavägen mot T-centralen och sen genom Gamla Stan.

Ny metod: så fort man ser hen hund. Spring i någon riktning och var rolig. hoppa busa lek.. (verkar fungera ganska bra) han hinner inte skälla för att han måste fokusera på mej! =)

Iaf. när vi kommer till rastgården var den ena upptagen, vilken tur att  det fanns två! vi släppte killarna och de hade jättekul tillsammans! Fia lägger förhoppningsvis upp bilder på dom (www.bohempumin.blogg.se)

jo, vad händer när vi är inne i rasthagen? jo, ytterligare en kärring med hund i flexikoppel går förbi och släpper ut sin hund på full längd och Ross blir galen igen. Då fick jag nog och sa högt och tydligt vad jag tycker om det! hoppas hon hörde. Sen är det två ungar som är ute med sin cocker som också låter den gå mot oss i rasthagen, då sa jag till dom att gå därifrån, tillslut fick dom iväg hunden..

Fia och jag gick tillsammans mot Handenterminalen, på halva vägen kommer en kille med nån hårig hund och jag bestämmer mej för att jag ska prova vår nya metod och jag sätter fart och springer o tjoar o tjimmar, Ross följer efter och hinner inte skälla mycke, bara ett skall =D framsteg. Killen log, när han gick förbi :D Jag såg att han vände sig om och log mer. Fler såna männikor tack! en Ros till honom!

Ross drog inte många gånger i kopplet på vägen hem, underbart! Nu ligger han utslagen på hallgolvet. Han kommer sova gott ikväll, och jag också!

Tack Fia för en HÄRLIG hunddag! Puss på dej
o min extramamma i norrköping, såg ditt inlägg, jag lever ;) puss på dej med! =)


Trött kille, kolla in ögonen =)


sova med favvoankan ;)


Sov gott Ross. Imorn väntar nya äventyr =)

Kommentarer
Postat av: ex mamma

Lilla gumman ta inte ihjäl dej men jag kan trösta dej att Pass var lika dan när han komm till oss och det blir bättre bara du härdar ut och är konsekvent vilket jag inte var, därför lyder han Fia bättre för hon vek inte en tum.Vila er nu för i morgon är en ny och utmanande dag.Gud vad han är snygg den lilla Ross killen.Kram och pussgurk hjärtat

2008-08-11 @ 21:20:51
URL: http://skogsfrun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0